Do zadań Sekretarza należy zapewnienie  sprawnego funkcjonowania Urzędu a w szczególności:

1) opracowywanie  projektów  zmian Regulaminu,

2) opracowywanie  projektów podziału referatów na stanowiska pracy,

3)koordynacja i nadzór nad opracowywaniem zakresów czynności na stanowiska pracy,

4) nadzór nad organizacją pracy w Urzędzie oraz prowadzenie spraw związanych z doskonaleniem kadr,

5) przedkładanie Wójtowi propozycji dotyczących usprawnienia pracy Urzędu,

6) nadzór nad przygotowywaniem projektów uchwał Rady,

7) wykonywanie funkcji zwierzchnika służbowego wobec pracowników bezpośrednio mu podległych,

8) koordynacja i nadzór nad pracami remontowymi w Urzędzie i zakupem środków trwałych,

9) koordynacja i organizacja spraw związanych z wyborami i spisami,

10) wykonywanie innych zadań na polecenie lub z upoważnienia Wójta,

11) kierowanie pracą Referatu Organizacyjnego,

12) przyjmowanie ustnych oświadczeń woli, i potwierdzanie własnoręczności podpisu.