Symbol:
5345,2

Wydział:
USC-Ewidencja Ludności

Podstawa prawna:
•Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz.U. 2015 r., poz. 2135)
•Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (tekst jednolity Dz. U.z 2016 r.,poz. 722)
•Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity Dz. U. z 2016 r., poz.23)
•Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (tekst jednolity Dz.U z 2015 r., poz. 783)


Opłaty:
•za wydanie zaświadczenia np. o zameldowaniu, wymeldowaniu, braku osób zameldowanych w lokalu- 17 zł
•za udzielenie pełnomocnictwa - 17 zł

Opłacie skarbowej nie podlegają zaświadczenia wydawane w sprawach wymienionych w art.2 ustawy o opłacie skarbowej

Obowiązek wniesienia opłaty skarbowej powstaje z chwilą złożenia wniosku o wydanie zaświadczenia (dowód opłaty stanowi załącznik do wniosku).
Opłatę skarbową wnosi się w kasie Urzędu Gminy w Baranowie lub na rachunek bankowy:

Urząd Gminy w Baranowie
Rynek 21,
63-604 BARANÓW
na konto : BS. O/Baranów 6384 1300 0004 0613 1120 0000 02
w tytule przelewu "opłata za wydanie zaświadczenia"


Termin odpowiedzi:
Zaświadczenie powinno być wydane bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w terminie siedmiu dni.

Jednostka odpowiadająca:
Inspektor ds. Obywatelskich

Tryb odwoławczy:
nie przysługuje


Uwagi:
Organ administracji publicznej wydaje zaświadczenie na wniosek zainteresowanej osoby złożony w formie pisemnej lub w formie dokumentu elektronicznego.



Dokumenty
  • wniosek o wydanie zaświadczenia (wymagany)

  • dowód osobisty lub paszport (wymagany)

  • w przypadku zaświadczenia, że w lokalu nikt nie jest zameldowany - do wglądu dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu* (tylko w przypadku, gdy właściciel nie był zameldowany w tym lokalu) (wymagany) * oryginał dokumentu do wglądu, tj. w szczególności: umowa cywilno-prawna, wypis z księgi wieczystej, decyzja administracyjna lub orzeczenie sądu

  • dowód uiszczenia opłaty skarbowej (wymagany)